Vacature

Complexe processen doorgronden en vastleggen. Interne beheersingsvraagstukken oplossen en collega’s verder helpen met jouw deskundig advies. Het onderbouwen en verdedigen van jouw mening aan de tafel van de directie. Ondersteunen bij het uitvoeren van Risk-based audits op de diverse informatiesystemen en werkprocessen, waarbij je oog houdt voor kwaliteit. Herkenbaar? En spreekt dit jou aan? Solliciteer dan nu op de vacature van Verbijzonderde Interne Controle (VIC) specialist bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Wat ga je doen?
Als VIC-specialist kom je te werken binnen de afdeling Finance & Control (F&C) dat in totaal uit 18 medewerkers bestaat. Het uitvoeren van de verbijzonderde interne controles en het uitvoeren van proces- en risicoanalyses zijn een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden. Je analyseert de resultaten van de verbijzonderde interne controles en je monitort de voorgenomen acties. Je stelt rapportages op, op basis van de uitkomsten van de (controle) bevindingen en adviseert het management over mogelijke verbetervoorstellen.

Je analyseert en evalueert het interne controle systeem van de ACM, identificeert de zwakke punten en stelt vervolgens oplossingen voor om effectief en efficiënt de risico’s te beheersen. Voorts ben je in staat om effectieve beheersmaatregelen (VIC’s) in opzet op te stellen en te implementeren zodat de risico’s gemitigeerd worden tot een acceptabel niveau. Je bent in staat kritische vragen te stellen bij de uitvoering van je controle werkzaamheden, de onderliggende processen goed te doorgronden, actualiseren en optimaliseren. Je weet de resultaten van je controle werkzaamheden zowel in woord en schrift helder te communiceren en positioneert jezelf als “trusted advisor” in de organisatie die op alle niveaus bruggen slaat en de verbinding legt. Zo kun je de beheersmaatregelen in detail beschrijven (“input – throughput – output”) inclusief test instructies.

Je denkt mee met de business bij het inrichten van passende beheersingsmaatregelen en stelt het Beheer & Controle Plan (VIC-plan) en het VIC-Rapport op en je zorgt voor het onderhoud hiervan. Je kent de jaarrekeningrisico’s en weet de VIC-werkzaamheden op impact te waarderen. Doordat jij het primaire proces goed kent en begrijpt, weet jij precies welke zaken van belang zijn. Je bent daardoor in staat gevraagd en ongevraagd te adviseren en je bent een constructief kritische sparringpartner binnen het team F&C en daarbuiten.

Verder neem je deel aan de pilot process mining van het ministerie EZK/LNV, waarvoor de tool Celonis wordt gebruikt. Als VIC-specialist participeer je, samen met andere collega’s van de afdeling in deze pilot.

Kortom, een afwisselende en uitdagende baan!

Waarom werken bij de ACM zo leuk is?

  • Je werkt bij een mooie maatschappelijke organisatie aan actuele thema’s. Wat ons drijft? Markten beter laten werken voor mensen én bedrijven, nu en in de toekomst.
  • Je collega’s zijn inhoudelijk gedreven mensen die professioneel zijn, hard werken én oog hebben voor elkaar. Binnen de organisatie zijn de omgangsvormen vriendelijk en hartelijk.
  • Om jouw persoonlijke en professionele groei te faciliteren, maken we veel tijd en aandacht vrij voor goede begeleiding. We willen dat je een baan hebt die jou energie geeft en bijdraagt aan de ontwikkeling van je talenten.
  • Collega’s ervaren bij de ACM een goede work/life balans.

Dit ben jij!
Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en bent een ervaren gesprekspartner voor de business die belangentegenstellingen overbrugt en makkelijk draagvlak creëert. Je opereert zelfstandig en bent in staat je werk goed te plannen en organiseren. Je bent resultaatgericht, initiatiefrijk en een afmaker die graag kennis deelt en samenwerkt.

Wat je nog meer in huis hebt?

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van bedrijfseconomie, (operational) audit of accountancy, gecombineerd met minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • Je kunt zelfstandig werken en invulling geven aan het Beheer- en Controleplan;
  • Ervaring met Verbijzonderde Interne Controle werkzaamheden in een publieke omgeving;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van een controle dossier ten behoeve van de jaarlijks af te geven in-control-statement;
  • Je bent in staat om heldere rapportages op te stellen omtrent jouw controle bevindingen en het management te adviseren inzake jouw onderzoeksbevindingen;
  • Affiniteit met data- en process mining;
  • Kennis van en ervaring met Oracle EBS is een pré;
  • Een flexibele beschikbaarheid van minimaal 32 uur per week.

Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Solliciteer dan ook en overtuig ons in jouw motivatiebrief!

Word jij onze nieuwe collega?
Als je interesse hebt in deze functie, solliciteer dan snel! Dat kan via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. De selectiegesprekken kunnen zowel gedurende als na de wervingsperiode plaatsvinden. Als je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek, bellen we jou om dit samen in te plannen. We streven ernaar om de gesprekken weer zoveel mogelijk live te doen. Zien we het allebei zitten? Dan sluiten we af met een arbeidsvoorwaardengesprek. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in week 29.

De gesprekken zijn er niet alleen voor ons om jou te leren kennen, maar ook voor jou om ons en onze organisatie te leren kennen. Uiteindelijk is het pas echt een match als de klik er van twee kanten is. Het inwinnen van referenties en het maken van een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Meer over jouw toekomstige afdeling

De ACM bevordert kansen en keuzes voor bedrijven en mensen. De Directie Bedrijfsvoering draagt hieraan bij door het leveren van moderne producten en diensten die maximaal ten dienste staan van het primaire proces. Het HRM-beleid, financieel beheer, ICT-middelen, informatievoorziening, facilitaire ondersteuning en huisvesting sluiten aan op het probleemoplossend werken binnen de ACM en de daarvoor vereiste flexibele inzet van mensen en middelen. Daarnaast heeft de directie een centrale rol in het doorvertalen en handhaven van (wettelijke) kaders en richtlijnen op vrijwel alle gebieden van bedrijfsvoering waaraan ACM moet voldoen.

ACM

De ACM draagt bij aan een gezonde economie door markten goed te laten werken voor mensen en bedrijven. Nu en in de toekomst. Wij willen marktproblemen oplossen en waar mogelijk voorkomen door het effectief en efficiënt inzetten van ons brede palet aan instrumenten. Dit doen we door toezicht te houden op: de mededinging in het algemeen (kartelvorming, marktmacht, fusies en overnames); een aantal specifieke sectoren waarbinnen onvoldoende ‘natuurlijke’ concurrentie bestaat (energie, vervoer, telecom, post, zorg en drinkwater); de rechten en belangen van consumenten.

De ACM kent negen organisatieonderdelen die nauw verbonden zijn. De toezichtsdirecties ‘Consumenten’, ‘Telecom, Vervoer en Post’, ‘Energie’, ‘Mededinging’ en ‘Zorg’, de directies ‘Juridische Zaken’, ‘Bedrijfsvoering’ en ‘Bestuur, Beleid en Communicatie’ en het Economisch Bureau. Bij de ACM werken vanuit Den Haag een kleine 750 professionals. We werken samen met verschillende hechte Europese netwerken van collega-autoriteiten.